Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Menü

3 tipp, hogy biztonságosan dolgozz hidegben is

2019. 11. 14. 18:28:49

Ahogy a tél közeledik, az időjárás egyre inkább megnehezíti a kültéri munkavégzést: a szeles, esős, hűvös idő nem csak a dolgozók komfortérzetét csökkenti, de a munkahelyi balesetek számát is jelentősen növeli. Három tippünk segíthet a hideg okozta megnövekedett munkahelyi kockázatok leküzdésében.

1. Megfelelő szünetek és ellátás

Hidegnek minősülő munkahelyen (szabadtéri munkahely hidegnek minősül, ha a várható napi középhőmérséklet a munkaidő felénél hosszabb időtartamban a +4 °C-ot nem éri el), kötelező a sűrűbb, óránként 5-10 perces szünetek beiktatása – nem minden ok nélkül. A hidegben végzett munka több mentális és fizikai energiát vesz igénybe, így a dolgozóknak extra pihenőidőre van szüksége. A munkaadónak ilyenkor arra is oda kell figyelnie, hogy a pihenő a környezethez képest melegebb, fűtött, ülőalkalmatossággal ellátott helyen teljen.

Szintén munkahelyi előírás a dolgozók meleg teával való ellátása, ami nem csak a test hőmérsékletet tartja szinten, de a dehidratáció ellen is védelmet nyújt.

2. Veszélyfaktor = csúszások, botlások és esések

Csak az USA-ban 2017-ben 887 munkahelyi halálesetet jelentettek, csúszás, botlás vagy esés következtében. Az esős vagy téli idő beköszöntével az ilyen eredetű balesetek száma még inkább megnövekszik. A balesetek kizárására, vagy legalábbis csökkentésére megoldást nyújthat a proaktív védekezés, ami nem csak a dolgozók egészségét védi, de elkerülhető vele az esetleges kártérítési költség, a hatósági büntetés, vagy akár a berendezés javítási költsége.

Néhány tanács tehát, a csúszások, botlások és esések elkerülésére, különösen a téli időszakban:

  1. Mindig takarítsd el a havat a kültéri folyosókról, lépcsőkről és más munkaterületekről.
  2. Szüntesd meg a veszélyt: ha vizes felülettel találkozol, töröld fel azonnal, vagy takarítsd el a havat a járdáról.
  3. Sétálás közben figyelj a lépteidre és kezeid legyenek szabadon, hogy egyensúlyvesztés esetén használni tudd.
  4. Kerüld a nehéz súlyok kiegyenlítetlen szállítását, így fenntarthatod a megfelelő egyensúlyt.
  5. Jelöld meg a veszélyes területet, használj átmeneti útmutató jelzéseket, hogy figyelmeztesd a többi dolgozót.
  6. Viselj megfelelő lábbelit, és jól láthatósági ruházatot.

3. Megfelelő ruházattal a fagyás és hipotermia ellen

Fagyás és hipotermia a hideg okozta egészségügyi károk, melyeknek hosszútávú következményei vannak. Bármelyik jelenséget tapasztalod, azonnal kérj segítséget.

Hipotermia

  • Vacogás vagy hidegrázás
  • Mozgáskoordináció elvesztése
  • Álmosság vagy zavarodottság
  • Dadogás

Fagyás

  • Elhidegedett, érzéketlen, halvány bőr
  • Hólyagok vagy duzzanatok
  • Izommerevség

Adott esetben a személyt azonnal meleg helyre kell szállítani, az átnedvesedett ruhadarabokat szárazra váltani. Steril kötés alkalmazása szükséges az érintett ujjak között.
Bár az előbb említett esetek hazánkban inkább extrémnek számítanak, enyhébb változataikkal mi is találkozhatunk. A megfelelő védőruházat szintén a megelőzés része. A nedves ruházat gyorsan a probléma forrása lehet, így ennek megelőzés kulcsfontosságú tényező: viselj inkább nedvességelvezető és vízálló ruházatot, ami elvezeti az izzadságot és megvéd a csapadéktól is. A réteges öltözködés szintén kiemelt szerepet játszik: nem csak melegen tart, de segít alkalmazkodni a változó hőmérséklethez is.

 

Alábbi termékkategóriákat ajánljuk figylemedbe:

W-protect aláöltözők

W-protect téli munkakabátok

W-protect bakancsok

Tartalomhoz tartozó címkék: Munkavédelem Munkaruha